Samen maken we de zorg beter!
Alles wat we doen, proberen we zo goed mogelijk te doen. Om de kwaliteit hoog te houden, zoeken we actief naar uw ervaringen met onze zorg- en dienstverlening. Met elkaar in gesprek, dat is daarbij het motto. Er zijn verschillende manieren waarop we dit kunnen doen.
Kwaliteit
De zorg voor u en uw welzijn staat bij ons voorop. We bieden professionele zorg die voldoet aan de eisen voor kwaliteit. Onze deskundige medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht en volgen een gedragscode. ZZG zorggroep heeft het ISO-keurmerk. Dit betekent dat we voldoen aan internationale regels voor goede zorg.
Klachtenreglement; een idee of een verbetervoorstel
Medewerker
Of u nu tevreden bent of niet, of een idee heeft om iets te verbeteren, de beste manier om dit te bespreken is direct met de medewerker waar het over gaat. Samen kunt u dan zoeken naar een goede oplossing. Als u wilt, kunt u ook praten met de leidinggevende van de medewerker of het team.
Klachtenfunctionaris
U kunt ook een onafhankelijke klachtenfunctionaris vragen u te helpen. Deze is niet in dienst van ZZG zorggroep. De klachtenfunctionaris bemiddelt, adviseert en helpt u bij het vinden van een oplossing. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via klachtenbemiddeling@zzgzorggroep .nl of via het telefoonnummer van de ZZG zorgcentrale: 024 - 366 57 77. U kunt de klachtenfunctionaris in een vroegtijdig stadium vragen om bemiddeling om ervoor te zorgen dat uw zorgen snel en preventief worden opgelost.
Raad van bestuur
Bent u ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet tevreden met de oplossing? Dan kunt u als volgende stap een klacht indienen bij de raad van bestuur van ZZG zorggroep.
Geschillencommissie
Als u het niet eens bent met het oordeel van de raad van bestuur, kunt u ervoor kiezen contact op te nemen met de Geschillencommissie of de burgerlijke rechter.
Meer informatie leest u in de bijgevoegde folder ‘Tevreden over onze ondersteuning?’.
Op de website van ZZG zorggroep staat het volledige klachtenreglement en de contactgegevens van de geschillencommissie en raad van bestuur.
Deel uw ervaring op Zorgkaart Nederland
Eén keer per jaar, en ook als u geen zorg meer nodig heeft van ZZG zorggroep, bespreekt uw vaste zorgverlener met u hoe u de zorg heeft ervaren. Hiervoor gebruiken we de ‘PREM’ vragenlijst. Als u het goed vindt, delen we de resultaten anoniem op de website Zorgkaart Nederland.
Ook kunt u zelf uw ervaringen delen met Zorgkaart Nederland als uw team op deze website staat. Laat anderen weten wat u vindt van de zorg en behandeling die u van de medewerkers uit uw team ontvangt. Zo helpt u anderen met het kiezen van de juiste zorg. Een waardering plaatsen, doet u als volgt:
- Ga naar zorgkaartnederland.nl
- Klik op ‘Schrijf een waardering’
- Typ de naam van uw team in en klik aan
Vervolgens kunt u de vragen doorlopen en uw waardering versturen.